מכירה מנצחת היא קודם כול שיחה מנצחת

כיום כמעט כל לקוח נחשף לאינספור הצעות ביום. לכן לא מספיק לדעת למכור, אלא צריך לדעת להקשיב, להבין, ולהוביל שיחה שתספק ערך אמיתי לאדם העומד מולך.

אומנות המכירה המודרנית אינה מבוססת על טכניקות שכנוע, אלא על חיבור אנושי אמיתי, ביטחון פנימי ויכולת לראות את התמונה הרחבה.

במאמר זה נצלול אל ארבעת היסודות של תהליך מכירה מנצח: תודעה, שאלות, התנגדויות ומשא ומתן. נגלה גם כיצד שילוב נכון ביניהם יוצר שינוי אמיתי בתוצאות העסקיות.

 

תודעה מנצחת: כשכל “לא” מקרב אותך ל”כן”

רוב אנשי המכירות יודעים לדבר, אבל מעטים יודעים להחזיק תודעה נכונה בזמן שיחה.

מעבר לאמונה במוצר, תודעת המכירה היא אמונה בעצמך ובערך שאתה מביא לשולחן. כשאנחנו ניגשים למכירה מתוך פחד או ספק, הלקוח מרגיש את זה מיד. לכן, הצעד הראשון בדרך להצלחה הוא לזהות את האמונות שמגבילות אותנו, להבין מתי אנחנו "קופאים", "בורחים" או "נאבקים", ולבחור להגיב אחרת.

חוסן מנטלי הוא לא תכונה מולדת, אלא מיומנות. אפשר לאמן את המוח לראות בכל דחייה סימן לגדילה ולא לאיום. במקום לשאול “למה זה לא נסגר?”, אנשי מכירות מצוינים שואלים “מה למדתי מזה?”. השינוי הזה בתודעה יוצר חופש לפעול בביטחון, לשאול שאלות חדשות ולפתוח דלתות שלא העזנו קודם.

דוגמה אחת בולטת מגיעה מבעלת עסק ששיתפה כי בכל פעם ששמעה “לא”, הייתה נעלבת ונסגרת. לאחר עבודה על חיזוק הביטחון, היא למדה לזהות את תחושת הדחייה ולתרגם אותה לסקרנות: “מה גרם ללקוח להגיד לא?”.

השינוי הפשוט הזה העלה לה את אחוז הסגירות, אך מעבר לכך: השינוי התפיסתי הוביל אותה להגיע רגועה ונינוחה למעמד שיחת המכירה, וממקום של מועקה ועול, שיחות המכירה הפכו להזדמנות אמיתית לצמיחה אישית וצמיחה עסקית.

 

אומנות השאלות והקשבה עמוקה

השאלות הנכונות הן הכלי החשוב ביותר במכירה: המצגת והמחיר חשבוים, אבל הם כלי עזר ותוצר לוואי.

כשאנחנו שואלים שאלות פתוחות באמת, אנחנו מאפשרים ללקוח לחשוב, לשתף, ולהרגיש שמקשיבים לו. איש מכירות ששואל “מה חשוב לך?” במקום “אתה רוצה?” כבר – נמצא במקום אחר.

הקשבה עמוקה היא לא פעולה פסיבית, אלא מיומנות פעילה של קריאת שפת גוף, טון דיבור ומה שלא נאמר. מי שמקשיב באמת מגלה לא רק את הכאב, אלא גם את החלום שמאחוריו.

במקום להתמקד במה שהלקוח לא רוצה, אנחנו יכולים לזהות למה הוא כן שואף ולבנות גשר בין השניים. כך לדוגמה, יועץ עסקי שתרגל הקשבה פעילה באחת הסדנאות סיפר כי במקום לענות מיד על כל התנגדות, הוא למד לשתוק ופשוט לתת ללקוח להמשיך לדבר. “רק מהשתיקה גיליתי את הסיבה האמיתית שהוא לא סגר שהוא הפחד מכישלון, לא המחיר.”

ברגע שהקשבנו באמת, נפתחה הדלת לשיחה אחרת לגמרי.

 

טיפול בהתנגדויות: מה”יקר לי” ל”כן, זה שווה את זה”

 

התנגדות אינה אויב, אלא סימן שהלקוח מעורב רגשית ומנסה להבין.
כשאנחנו מפסיקים לראות ב"יקר לי" דחייה, ומתחילים לראות בה הזמנה לשיחה על ערך, על בידול, ועל תהליך.

מאחורי כל התנגדות יש פחד, בלבול או צורך במידע נוסף. תפקידנו הוא לזהות מה עומד שם באמת.

 

אחת השיטות היעילות היא מודל Pause & Reflect: לעצור, לשקף ולהגיב בהבנה, וזה במקום למהר לענות, אנחנו נותנים מקום לתחושות של הלקוח.
ברגע שהלקוח מרגיש שנשמע, הוא נפתח לפתרונות חדשים, גם אם הם יקרים יותר.

ניקח לדוגמה בעל חנות רהיטים שנתקל שוב ושוב במשפט “זה יקר לי”. במקום להוריד מחיר, הוא שאל: “יקר ביחס למה?” וגילה שהלקוח השווה לרהיטים דומים שנשברו אחרי זמן לא רב אחרי שנרכשו.

השיחה הפכה מהשוואת מחיר לשיחה על איכות וערך, והעסקה נסגרה עוד באותו הערב.

 

משא ומתן, תמחור ופולואפ מנצח: מכירה שממשיכה גם אחרי הסגירה

 

אז הבנו שיש צורך, והבנו שצריך לשלם. עכשיו נשאר לסגור על מחיר. חשוב לזכור כי משא ומתן אינו קרב על מחיר, אלא הוא שיחה על ערך הדדי.

כאשר שני הצדדים מבינים שהם שותפים ליצירת פתרון, נוצרת עסקה שמחזיקה לאורך זמן. משא ומתן אפקטיבי נשען על עקרון ה- Win – Win שהוא הרצון להגיע להסכמה שמכבדת את שני הצדדים בה שום צד אינו יוצא בתחושה ששכרו בהפסדו.

הצגת מחיר בביטחון מתחילה מהשפה שבה אנו משתמשים. כאשר אנחנו מדברים על תועלת ולא על עלות, הלקוח מבין מה הוא מקבל ולא רק כמה הוא משלם. בנוסף, פולואפ חכם הוא מה שמבדיל בין איש מכירות טוב לאיש מכירות מצוין, כי רוב העסקאות נסגרות אחרי השיחה הראשונה ולא במהלכה.

ברוב המוחץ של ליוויי העסקים או הדרכות המכירות רואים באופן בולט כי עסקים שהחלו ליישם תהליך פולואפ מסודר מגדילים את אחוזי הסגירה, ולומדים מכל שיחת מכירה ומכל אינטראקציה עם לקוחות פוטנציאליים.

הסוד היה פשוט: לא לוותר על הלקוח אחרי הפגישה הראשונה, אלא להמשיך את הקשר בצורה אנושית, מתחשבת ובעלת ערך.

 

לסיכום: מכירה היא לא פעולה חד פעמית אלא מערכת יחסים

 

מי שמבין שמכירה איננה “לשכנע” אלא “להבין”, משנה את הדרך שבה הוא פועל בעולם העסקי.
מאמן מכירות טוב לא מלמד טכניקות קסם, אלא בונה תהליך שמפתח תודעה, הקשבה ויכולת לגעת באמת בצרכים של הלקוח. מכירה טובה לא מסתיימת בחתימה על חוזה, היא מתחילה שם, וכאשר המכירה הופכת מ"זבנג וגמרנו" לתהליך, נוצרת חוויה אנושית שמביאה גם תוצאות עסקיות מדהימות.

ובמילים אחרות: מכירה מנצחת היא קודם כול שיחה מנצחת.



מעוניינים להגדיל הכנסות? 

דברו איתי!


x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

הסדרי נגישות

בבניין המשרדים קיימים הסדרי נגישות לבעלי מוגבלויות: בבניין בו פועלת החברה, ישנם שירותים נגישים המיועדים למבקרים עם מוגבלויות בכל קומה. כמו כן, קיימות חניות מיוחדות לנכים המגיעים למשרד ברכב ובעלי תו נכה, והן מסומנות בהתאם בחניונים הסמוכים. בנוסף, ניתן להשתמש במעליות הנגישות בבניין, והכניסות למבקרים עם מוגבלויות רחבות ומותאמות. כדי להבטיח נגישות מיטבית, נעשה שימוש בשיפוע בכניסה לבניין, המיועד לבעלי מוגבלויות וכיסאות גלגלים. כמו כן, ניתן להיכנס לבניין ולמשרדים עם חיית שירות.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.